AnsweredAssumed Answered

Sample CustomAspect: Transaction must be active

Question asked by davidp_9700 on Sep 2, 2010
Latest reply on Sep 6, 2010 by rguinot
Bonjour tous,
Je suis en train de tester le sample CustomAspect et en lançant le test unitaire, je tombe sur l'erreur suivante:

Exception in thread "defaultAsyncAction1" org.alfresco.error.AlfrescoRuntimeException: 08020002 Transaction must be active and synchronization is required: Thread[defaultAsyncAction1,5,TraceableThreadGroup-3]
   at org.alfresco.repo.transaction.AlfrescoTransactionSupport.registerSynchronizations(AlfrescoTransactionSupport.java:454)
   at org.alfresco.repo.transaction.AlfrescoTransactionSupport.getSynchronization(AlfrescoTransactionSupport.java:438)
   at org.alfresco.repo.transaction.AlfrescoTransactionSupport.getResource(AlfrescoTransactionSupport.java:231)
   at org.alfresco.repo.transaction.TransactionalResourceHelper.getList(TransactionalResourceHelper.java:102)
   at org.alfresco.repo.policy.BehaviourFilterImpl.enableBehaviour(BehaviourFilterImpl.java:97)
   at org.alfresco.sample.ContentHitsAspect$ContentHitsReadCountIncrementer.run(ContentHitsAspect.java:309)
   at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:886)
   at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)
   at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

Mon installation: Alfresco 3.3 community et SDK 3.3. JDK 1.6, debian 64bit

Quelqu'un peut-il me filer un coup de main?

Merci d'avance.

Outcomes